Кожному педагогу хоча б раз у своїй практиці довелося мати справу із школярем-хуліганом. Як поводитися та як контролювати власні емоції? Поради для освітян.
КОНТРОЛЮЄМО ВЛАСНІ НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ
Зізнайтеся, таке буває: ви – доросла людина, досвідчений педагог – відчуваєте власну безпомічність, злість та відчай, коли учень (чи учні) намагаються вивести вас з рівноваги. І це нормально, бо усі ми – люди. Але пам’ятайте про те, що дуже часто саме це і є метою хулігана. Діти дуже тонко відчувають настрій та емоції дорослих. Побачивши, що ваша душевна рівновага порушена, хуліган відчуває певне задоволення, відчуваючи свою владу.Це один зі способів самоствердження або прагнення встановити авторитет серед однокласників. Інколи це може бути навіть своєрідною перевіркою учителя. Якщо ви не реагуєте так, як він сподівається, залишаєтеся спокійним та врівноваженим, то він втрачає інтерес.
УНИКАЄМО ХИБНИХ РЕАКЦІЙ
Цей пункт тісно пов’язаний з попереднім. Адже якщо ви не впоралися з емоціями, виникне певна реакція. Наприклад: підвищення голосу, крик, образливі слова, приниження, застосування фізичної сили; напруження, яке видає ваше тіло (зціплені зуби, стиснуті кулаки), розпалювання скандалу за участю інших учнів чи учителів, тиск.Це може дати свій ефект один чи два рази, але надалі провокації ставатимуть все зухвалішими, адже ви дали слабинку.
ВЖИВАЄМО ЗАХОДІВ НА “ХОЛОДНУ ГОЛОВУ”
Насамперед, слід заспокоїтися. Як вам, так і учням. Після цього варто приступити до розмови. Причому не обвинувачувальної, а спокійної та доброзичливої, як би складно це не здавалося.Зазначимо, що для початку варто поговорити з бешкетником наодинці – часто діти, які поводять себе як герої перед аудиторією, стають зовсім іншими наодинці. Доволі часто учні намагаються таким чином привернути увагу до себе або розповісти про свої проблеми. Варто спробувати викликати учня на відверту розмову.
Немає коментарів:
Дописати коментар